1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när SM Performance/JAJK Fastighet & Försäljning AB (Org.nr: SE 559128-8211) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).

SM Performance.se har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

  1. Leveranser – Leveranstid

Lagerförda varor i butiken levereras inom 2-5 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Frakt Posten
Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället. Beställningar under 1500:- samt med en låg vikt skickas generellt som postbrev och levereras hem i brevlådan.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Felexpedierade varor
SM Performance besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har SM Performance konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

  1. Betalning

Priserna på smperformance.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.
Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Konto
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 – 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 – 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 – 17.00.

Betalning med faktura
Du kan även välja betalning mot faktura. smperformance.se samarbetar med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan ”Dina uppgifter” och överstiger totalsumman 6 000 kronor måste även beställarens årsinkomst uppges.
Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Faktura
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 – 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 – 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 – 17.00.

Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
Här hittar du klarnas villkor: Klarna Checkout
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 – 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 – 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 – 17.00.

Swish betalning, betala direkt med swish

Återbetalningar
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

  1. Reklamationsrätt

smperformance.se följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Viktigt att du sparar ditt kvitto.
Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.
Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@smperformance.se
smperformance.se kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

  1. Öppetköp och Byten

Du får byta eller returnera alla varor inom 30 dagar från leverans om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Produkter som tillverkas på beställning (avgassystem, specialbyggda hjul samt bromsslangar), personliga produkter (dekaler, tryck och broderier), ät- och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.

Kunden står för returfrakt.

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

Pengar tillbaka?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.

Kontakta gärna kundtjänst för personlig kontakt vid retur.

  1. Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.

Utöver ångerrätten lämnar vi 30 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan under punkt 5 i våra köpvillkor.

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.